Pages

[PART 1] Senarai Roller Coaster Gerun Di Dunia! Berani Ke?

Roller Coaster salah satu game yang menjadi tumpuan kat mana-mana Taman Tema. Mungkin anda rasa roller coaster di Genting Highland Theme Park dah cukup buatkan jantung anda tercabut.
Kami di EarthViral akan dedahkan antara senarai Roller Coaster paling gerun di dunia!



10. Phantom's Revenge, Pennsylvania, USA
Top Speed: 131.9 km/h

Phantom's Revenge telah di reka dan di bina pada tahun 2001. Ia memiliki alur turun kecuraman trek setinggi 228 kaki.



9. Goliath, California, USA
Top Speed: 136.7 km/h

Goliath juga mendapat tempat ke-3 sebagai roller coaster tercepat dan tempat ke-7 sebagai roller coaster tertinggi dunia. Ia juga mempunyai tunnel berasap, alur trek seperti bonggol unta dan bunny hop yang membuatkan penumpang sedikit melompat dari kerusi semasa melalui trek bunny hop.



8. Titan, Texas, USA
Top Speed: 136.7 km/h

Titan di reka oleh designer dari Swiss yang juga mencipta Goliath. Mempunyai trek sepanjang 5280 kaki dan alur kecuraman trek setinggi 255 kaki



7. Millennium Force, Ohio, USA
Top Speed: 149.7 km/h

Di buka pada bulan Mei 2000, M-Force merupakan salah satu roller coaster tertinggi dunia. Mempunyai alur turun kecuraman trek setinggi 300 kaki dengan sudut kecuraman 80 darjah dari puncak tertinggi.



TO BE CONTINUE
































































































Blogger

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments:

Post a Comment